- DET MAGISKA MELLANTINGET -


Har funderat några varv till angående det här med stilpreferenser, vad man faller för och inte faller för. Eller kanske väljer bort i vissa fall. Alla har vi nog någon form av uppfattning angående vad vår stil är, vad vi tittar efter när vi är på krogen och vad som får det att suga lite extra i maggropen... Som jag nämnde i mitt tidigare inlägg, så faller jag väldigt ofta för det där magiska mellantinget som är så svårt att precisera. Pojkflickorna med en feminin toucht. Den senaste tiden har jag dock börjat ifrågasätta mig själv lite på den punkten, framförallt på grund av att jag har börjat misstänka att jag begränsar mig genom mina preferenser. Att tjejer som inte faller innanför "ramen" väljs bort omedelbart, innan de i princip har hunnit öppna munnen. Korkat? Javisst.

På samma sätt har väldigt många en uppfattning om hur vår perfekta partner ska vara som person: Romantisk och spännande, ödmjuk men inte mesig, intellektuell men inte på gränsen till torr. En jävel på att laga mat, gilla att springa på utställningar, dricka vin tills det rinner ur öronen, citera smarta personer, tala minst ett annat språk, ha spännande intressen, vara närvarande men inte påträngande... Bla... Bla... Typ. Chansen att hitta alla de egenskaper vi eftersträvar hos vår blivande partner är minimala och vi finner oss plötsligt inmålade i ett väldigt litet (Och trångt) hörn. För vissa är det nästan en försvarsmekanism att resonera på det sättet, på grund av att vi troligen aldrig kommer att springa på den där perfekta individen med alla teoretiska rätt. Vilket också räddar oss från att bli besvikna och i slutändan sårade. Därför fortsätter många sitt ständiga sökande - flyr från kvinna till kvinna med vaga argument om "att det ändå inte var rätt" utan att ge personen en ordentlig chans på sina egna premisser.

Eller så är man bara väldigt kräsen och inte nöjer sig med det första bästa som kommer i ens väg och har helt enkelt bestämt sig för ett upplägg. Inget annat är värdigt nog, eller ens diskuterbart. Vägen dit kan dessutom vara en kavalkad av härliga och fantastiska kvinnor som bara väntar på att få stifta din bekantskap! Jag har i alla fall, i dessa ack så filosofiska tankar, bestämt mig för att våga mer. Att tänja på mina gränser och acceptera att om jag faktiskt tycker att någon är jävligt het, oavsett om det passar in i min mall eller inte, så betyder det förmodligen att jag borde testa! Så härmed efterlyser jag lite mer drama i mitt liv, mer pushiga brudar och mer otippade ragg!

Halleluja!

Så, berätta - har ni en stil som ni normalt brukar falla för?


Kommentarer
Postat av: ajja

Men uh! Lägg ner den där ytliga shitstilen och tagga ner lite, slappna av och k ä n n utan att titta så jäkla noga så blir säkert åkturen lite roligare. Och va dina polare beträffar ska de väl bara hålla käften och acceptera det du gillar?

2007-09-25 @ 18:26:55
URL: http://www.runthornet.blogspot.com
Postat av: Blomma Bladsdotter

Vadå - har du någon gång medvetet valt bort nån för att du tänkt "nej, hon är inte min stil" fast du samtidigt varit jävligt attraherad?

2007-09-25 @ 21:12:44
URL: http://bladsdotter.blogspot.com
Postat av: Lesbianloveandlife

Ajja: Det är ju det som är mitt mål - mer magkänsla och mindre preferenser! Angående vännerna så kan de behöva skakas om lite också.. ;-)
Blomma bladsdotter: Ja, nästintill. Eller rättare sagt tänkt på det några extra varv innan jag bestämt mig för att köra. Men, varför begränsa sig när livet är fullt av möjligheter? (Åh så klyshigt det lät...) Det är mitt nya mål.

2007-09-25 @ 23:11:44
Postat av: Blomma Bladsdotter

Låter som ett MYCKET bra mål. :) Jag ska gå med på magkänsla jag med. Fast kanske åt ett lite annat håll.

2007-09-26 @ 01:13:38
Postat av: linalainen

ahhh.... såååå svåååårt

2007-09-26 @ 10:23:55
URL: http://linalainen.blogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0