- ÄTA ELLER ÄTAS -


Fikade med en Qx-brutta igår och var tvungen att funderade länge över mina egna introverta fördomar efteråt.

Till saken hör nämligen att den här tjejen var väldigt butchig, vilket jag normalt inte brukar dras till. Men hon hade något visst i sättet hon skrev på, vilket gjorde att jag var tvungen att träffa henne. Vi maratonfikade i över 4 timmar och babblade om allt mellan himmel och jord. Hon var, ja, riktigt riktigt attraktiv på ett knivskarpt och butchigt sätt. Efteråt så kom jag på mig själv med att nästan skämmas över mina egna tankar och fantasier, om hon var en sån som kysstes mjukt eller hårt. Jag brukar falla för lite mer feminina tjejer, men med en viss edge. Det får inte vara långt hår, naglar och läppglans, utan gärna kort ruffs med mascara och lite attityd. Men inte butch.

I min vänskapskrets ligger det nog en viss form av prestige av att lägra snygga brudar, att allas flickvänner är av den feminina sorten och lätt skulle passera som straighta. Jag försökte lekfullt att föreställa mig på en middag med Qx-bruttan och mina vänner, vilket gick men med en viss svårighet.

Är det så att de flesta människor har en så hård uppfattning om vad vi själva faller för, vilka människor som är "ens" stil, att vi kanske missar små guldkorn längst vägen? Att vi inte ens överväga att se menyn, för att vi redan är inställda från början på att vi inte kommer att gilla maten?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0