- NO WAY IN HELL -


Har fått en utmaning av Ajja som anser att jag borde visa lite mer hud på den här bloggen... Well: Jag är aldrig sen att anta en utmaning! ;-) Shoot baby, shoot!

"No way in hell" - 8 saker jag inte kommer att ge en chans;

1. Fisting, golden showers och andra obskyra lekar i samband med sexuella aktiviteter.

Jag vill inte ha en näve i något hål, jag tycker inte att det är särskilt sexigt att ha urin rinnandes över kroppen och nej; Jag vill inte bli din dominatrix och bestiga din kropp i sylvassa stilettklackar.

2. Stureplan.

Jag är inte ens villig att ge "arenan för de så kallade lyckade och vackra människorna" en chans. Jag ser inte riktigt poängen i att trippa dit och vänta vid diverse VIP-snören, bli utvald av Fadde eller någon annan tragisk figur för att sedan stå och bli granskad av små övermejkade stureplanstöser i baren. Nej tack.

3. Surströmming.

I denna ringhörna finns det två läger, dels de som anser att det är en delikatess av sällan skådat slag och laddar i månader inför surströmmingspremiären. Sen finns det sådana som mig, de som inte i sitt liv kan förstå hur man frivilligt vill äta något som luktar ond bråd och död på flera meters avstånd.

4. Gå med i någon form av religiös grupp.

Kanske verkar självklart för vissa med tanke på min sexuella läggning, men det tål att poängteras: Jag har inget som helst intresse av att närmare undersöka vad Jehovas Vittnen, Scientologerna, Livets ord eller några andra har att erbjuda mig för alternativa livsvägar. När min syster skulle flytta till Chicago för att arbeta som Au Pair ett år, var det en av de sakerna som min fina farmor hade på sin "ord på vägen" lista: 1) Testa inga droger. 2) Gå inte med i en sekt. 3) Akta dig för män i skumma parker. m.m. Som alltid, har farmor så rätt så rätt.

5. Pierca mitt allra heligaste.

Det finns ingenting som kan övertyga mig tillräckligt för att jag skulle krypa upp på britsen på en piercingstudio och sära på benen! Jag struntar i alla påståenden om att det ger oanad sexuell njutning och att man minsann kan få orgasm av att gå uppför en trappa. Jag föredrar att få dem under någorlunda (Well...) kontrollerade former, jag vill inte ha någon därnere i det ärendet och dessutom skulle jag vara skitskraj över att någonting skulle gå fel och att jag därmed skulle förlora all känsel. Nej, det är inte en risk jag är villig att ta.

6. Skapa en modeblogg och visa upp vad jag har på mig för dagen.

Modebloggar fascinerar mig, människor som publicerar vad de har på sig för dagen, skor de har införskaffat och det senaste klippet hos frisören. Jag är helt enkelt inte intresserad av vad Ebba, Sofi eller någon av de andra glambruttorna anser är inne och hippt. Och jag vill definitivt inte få bekräftat att jag valde rätt outfit dagen till ära.

7. Matchande träningsoveraller tillsammans med en eventuell älskling i campingsverige.

Tanken på att kuska runt i husvagn i sommarsverige iklädd matchande rosa träningsoveraller a la Gert Fylking ger mig gåshud! Ungefär på samma sätt som när jag möter en hel familj i matchande Foppa-tofflor. Fast å andra sidan skulle det kanske ge Svensson-camparna en spännande twist i sin vardag.

8. Sociala mig med någon i Wahlgrens-klanen.

Jag är helt övertygad om att Wahlgrenfamiljen är roten till all ondska, det syns i deras ögon och det påklistrade leendet. Vågar inte ens tänka på hur kommande generation som skolats av "Nicke och Nilla" kommer att utvecklas... Behöver vi agera redan nu?

Misstänker att jag, liksom Ajja, förmodligen kommer att få äta upp något av de här påståendena senare i mitt liv. Men det bjuder jag på.


Kommentarer
Postat av: victoria

fin blogg du har! :)

2007-10-19 @ 21:06:46
URL: http://victoriaadolfsson.blogg.se
Postat av: Lesbianloveandlife

Tack Victoria! :-)

2007-10-20 @ 11:16:54
Postat av: ajja

hehehe... När jag väl kom igång med att skriva mina 8 kom jag på att det fanns 8 till! Listan på inte en chans är faan lång om man tänker efter.

Nice one :) Tror jag fick se lite lår nu ;)

2007-10-20 @ 12:28:34
URL: http://www.runthornet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0